Hyppää pääsisältöön

Saarankantti tai Villa Saara

saara.png

Aivan Vihannin keskustassa, seurakuntatalon ja paloaseman välissä  sijaitsee kotiseutuyhdistyksen peruskorjaama ja entisöimä punainen hirsitalo nimeltään Saarankantti tai hienommin Villa Saara. Talo on rakennettu jo 1800-1900 –lukujen taitteessa postimestari Andstenin kesähuvilaksi. Vihannin kotiseutuyhdistys osti talon v. 2009 ja on kunnostanut ja entisöinyt talon perinteitä kunnioittaen koska talo on suojeltu rakennus. Taloa vuokrataan yhteisöille ja yksityisille majoitus-, kokous- ja juhlakäyttöön. Talon alakerrassa on sali, kamari, tupa, keittiö, sauna ja kylpyhuone. Salissa on kunnostetut tyylihuonekalut, kamarissa kolme vuodepaikkaa ja avarassa tuvassa perinteinen leivinuuni ja pitkä pöytä penkkeineen. Keittiö on varustettu uudenaikaisilla keittiökoneilla, kuten induktioliedellä ja kiertoilma- ja mikroaaltouuneilla. Astiasto ja muut keittiövälineet on mitoitettu 20 hengelle.
Yläkerrassa on pieni yksiö omalla sisäänkäynnillä. Huoneessa on kaksi vuodepaikkaa, lisäksi minikeittiö ja suihkutila pesukoneineen. Lisäksi talon varustuksiin kuuluu sauna sähkökiukaineen.

Saaranpolku 4

Saarankantti yläkerta